عصر حکومت سلطان عباس مسجد غدیر بلوار معلم مشهد صفوی زمان طلایی مدل اصفهانی تحت عنوان “لبریز تزئین ترین” مدل معماری اهل ایران محسوب میشود. به حکومت وصال سلسله صفوی در کشور ایران موجب به وجود داخل شدن حکومتی شد که کشور ایران بعداز سلسله ساسانیان به خویش ندیده بود ، مذهب (شیعه) و تشکیلات ناشی از آن سبب ساز شوید کهاین دولت بر کل شئون معاش عموم مسلط شود.
نقطع ی عطف دریافت کردن حیات عقلی شیعه دراین عصر که همراه با تجمع متفکران و اندیشمندان شیعه در مرکزها عمده آن زمانه به ویژه مسجد غدیر فلاحی مشهد اصفهان و تبادل آراء و ذهن ها آنها میباشد ، عصر جدیدی را در مورد حکمت و فلسفه شیعه به هم پا داشت و جلوه ای از فرهنگ وتمدن را و دراین مملکت اساس گذاری کرد.
درباره مدل معماری اصفهانی آن را به چهار عصر تقسیم کرده اند که زمان اولیه در طی حکومت صفوی یا این که معماری صفویه مسجد بابا غدیر مشهد را عصر شکوفایی آن میدانند. طرحهای هنری اسلامی سیرتکامل ای از طراحیهای سنتی اهل ایران میباشند که در زمان زیبایی و ملاحتی که در مسجد بابا قدرت مشهد کاربردهای متنوع و بر سطح اثرها و ابنیه متفاوت دارند.
عصر حکومت سلطان عباس مسجد غدیر بلوار معلم مشهد صفوی زمان طلایی مدل اصفهانی تحت عنوان “لبریز تزئین ترین” مدل معماری اهل ایران محسوب میشود. به حکومت وصال سلسله صفوی در کشور ایران موجب به وجود داخل شدن حکومتی شد که کشور ایران بعداز سلسله ساسانیان به خویش ندیده بود ، مذهب (شیعه) و تشکیلات ناشی از آن سبب ساز شوید کهاین دولت بر کل شئون معاش عموم مسلط شود.
نقطع ی عطف دریافت کردن حیات عقلی شیعه دراین عصر که همراه با تجمع متفکران و اندیشمندان شیعه در مرکزها عمده آن زمانه به ویژه مسجد غدیر فلاحی مشهد اصفهان و تبادل آراء و ذهن ها آنها میباشد ، عصر جدیدی را در مورد حکمت و فلسفه شیعه به هم پا داشت و جلوه ای از فرهنگ وتمدن را و دراین مملکت اساس گذاری کرد.
درباره مدل معماری اصفهانی آن را به چهار عصر تقسیم کرده اند که زمان اولیه در طی حکومت صفوی یا این که معماری صفویه مسجد بابا غدیر مشهد را عصر شکوفایی آن میدانند. طرحهای هنری اسلامی سیرتکامل ای از طراحیهای سنتی اهل ایران میباشند که در زمان زیبایی و ملاحتی که در مسجد بابا قدرت مشهد کاربردهای متنوع و بر سطح اثرها و ابنیه متفاوت دارند.