منبر ارتباط هدایت گری وموعظه امام میباشد با امت. بدین مسجد غدیر بلوار معلم مشهد ترتیب از این لحاظ شبستان، به گونه ای تردید می گیرد که عامه نمازگزاران بتواند استفاده کننده در دسترس و آشنای امام باشند وامام بر منبری فراز میآید تاذکر را پیام را خوب به آن ها منتقل کند وقدرت دقت وتفكر وتعقل مخاطبینرا که پیشگفتار هم اکنون دعا ونیایش و حضور قلب میباشد، بر انگیزاند و تعهد متقابل امام وامت را تسهیل گردد وحجت ها مجموع، از این سپس، مبنا عمود بر قبله به جهت جهت صوت و دیدن روی امام رجحان میابد.
ورودی
ورودی مسجد اهل ایران آغـاز یک دعوت میباشد، در ورودی مسجد بـا نامونشان خاص خویش آدم را فـرا می خوانـد تـا از عصیان و طغيـان ذهـن در کوچه و بازار خویش را رها کرده و با امیال و پراکندگی ذهنـش سـامان دهـد و فکـر خـود را وحدت بخشـد. مدد بردن آدم به سـردر مسجد بشر را از رهـا بودن و ول بـودن آزاد مسجد غدیر فلاحی مشهد می نماید.
اگرچه بدنه فرنگی مسجد اهل ایران بایستی سـاده و معمولی باشـد، البته همـه جلب توجـه و جاذبه خویش را در ورودی متجلی می کنـد، چـون مسجد بشر را رهگذر نمی خواهـد، مسجد برای حضور انسـان آفریده شـد، آغوشـش را به سوی وی گشوده می نماید.
راز در مسجد در کشورایران تشبیهی از فضای آفرینش میباشد، چون بمانـند پیکر آدم در خط افـق کلیه چیز قرينـه و در خـط عمود هیچ چیز قرینه وجود ندارد و نشانه تکان بشر میباشد از خـاک تا پروردگار.سردر ورودی مسجد نـه وابسته به باطن میباشد و خیر وابسته بـه بیـرون و درعین هم اکنون به هر ۲ سمت وابستگی خیال و خاطر دارااست. ورودی مساجد درصورتی مسجد بابا غدیر مشهد که طوری وارد میشود که علاوه برجاذبه زیاد محلي را بـرای نشستن آماده آورد بـه جای بسیار نیکی برای ارتقاء تعاملات و رابطه ها اجتماعی می شـود، به طورکلی می اقتدار خاطرنشان کرد که «باب» در مسجد تاریخی سمبل و نمـاد بیرون شـدن از دانا كثـرت و رو به فقید وحدت میباشد.
راز در
سردر مسجد اهل ایران نسبت به دور و اطراف خویش شاخص خیس، حجیم خیس و بلند ترند. بنابراین بشر در مقابل مقیاس تعالی و چشمگیر سردر، با تحسین این عظمت خویش را عبد و بنده حقیری در ضریح متعالی معبود مییابد. تزیینات راز در کامل خیس از سایر بخش های ورودی میباشد. خطاطی آیهها قرآن، کاشی کاری، کاربندی و مقرنس کاری به عنوان مسجد بابا قدرت مشهد مثال این تزیینات میباشند.
منبر ارتباط هدایت گری وموعظه امام میباشد با امت. بدین مسجد غدیر بلوار معلم مشهد ترتیب از این لحاظ شبستان، به گونه ای تردید می گیرد که عامه نمازگزاران بتواند استفاده کننده در دسترس و آشنای امام باشند وامام بر منبری فراز میآید تاذکر را پیام را خوب به آن ها منتقل کند وقدرت دقت وتفكر وتعقل مخاطبینرا که پیشگفتار هم اکنون دعا ونیایش و حضور قلب میباشد، بر انگیزاند و تعهد متقابل امام وامت را تسهیل گردد وحجت ها مجموع، از این سپس، مبنا عمود بر قبله به جهت جهت صوت و دیدن روی امام رجحان میابد.
ورودی
ورودی مسجد اهل ایران آغـاز یک دعوت میباشد، در ورودی مسجد بـا نامونشان خاص خویش آدم را فـرا می خوانـد تـا از عصیان و طغيـان ذهـن در کوچه و بازار خویش را رها کرده و با امیال و پراکندگی ذهنـش سـامان دهـد و فکـر خـود را وحدت بخشـد. مدد بردن آدم به سـردر مسجد بشر را از رهـا بودن و ول بـودن آزاد مسجد غدیر فلاحی مشهد می نماید.
اگرچه بدنه فرنگی مسجد اهل ایران بایستی سـاده و معمولی باشـد، البته همـه جلب توجـه و جاذبه خویش را در ورودی متجلی می کنـد، چـون مسجد بشر را رهگذر نمی خواهـد، مسجد برای حضور انسـان آفریده شـد، آغوشـش را به سوی وی گشوده می نماید.
راز در مسجد در کشورایران تشبیهی از فضای آفرینش میباشد، چون بمانـند پیکر آدم در خط افـق کلیه چیز قرينـه و در خـط عمود هیچ چیز قرینه وجود ندارد و نشانه تکان بشر میباشد از خـاک تا پروردگار.سردر ورودی مسجد نـه وابسته به باطن میباشد و خیر وابسته بـه بیـرون و درعین هم اکنون به هر ۲ سمت وابستگی خیال و خاطر دارااست. ورودی مساجد درصورتی مسجد بابا غدیر مشهد که طوری وارد میشود که علاوه برجاذبه زیاد محلي را بـرای نشستن آماده آورد بـه جای بسیار نیکی برای ارتقاء تعاملات و رابطه ها اجتماعی می شـود، به طورکلی می اقتدار خاطرنشان کرد که «باب» در مسجد تاریخی سمبل و نمـاد بیرون شـدن از دانا كثـرت و رو به فقید وحدت میباشد.
راز در
سردر مسجد اهل ایران نسبت به دور و اطراف خویش شاخص خیس، حجیم خیس و بلند ترند. بنابراین بشر در مقابل مقیاس تعالی و چشمگیر سردر، با تحسین این عظمت خویش را عبد و بنده حقیری در ضریح متعالی معبود مییابد. تزیینات راز در کامل خیس از سایر بخش های ورودی میباشد. خطاطی آیهها قرآن، کاشی کاری، کاربندی و مقرنس کاری به عنوان مسجد بابا قدرت مشهد مثال این تزیینات میباشند.