تا شرک و کفر و نفاق در دنیا وجود دارااست و ظلم و فریب و جهل و اختلاف در دنیا یکّهتازی مینماید، «جهاد فرهنگی» در معاش انسان ضرورتی اجتنابناپذیر میباشد. «قرآن» و مسجد غدیر بلوار معلم مشهد و «عالمان آئین» مثلت نجات بشریت از فقر و خرابی و بیداد میباشند.
قرآن، کتاب جهاد فرهنگی؛
مسجد غدیر فلاحی مشهد ، مکتب جهاد فرهنگی؛ و عالمان آیین، استادان و فرماندهان جهاد فرهنگی میباشند.
امروز که هجوم فرهنگی بیگانگان، به ایمان و خوی و آداب و اخلاق و رفتار مسلمانی بیشتراز مدام و با شدت تک تک در جریان میباشد، قرآن و ادیان آسمانی عموماً آیتم هجوم شیطان تبارک قرار گرفته میباشد.
عقاید آسمانی و قیمتهای مشترک ادیان توحیدی و مقررات فطری و عقلی و فرامذهبی، آیتم تحقیر و توهین و تمسخر جناح شیاطین قراردارد. مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد جهاد فرهنگی و سازماندهی و یادگرفتن نیروهای مؤمن و اصولگرا ؛ یعنی پاسداران فرهنگ و تمدن پیامبران، آب حیات جامعههاست. در دولت ها اسلامی مهم ترین چاره جانبداری و جهاد فرهنگی، ساماندهی کارها بر سه مبنا «قرآن»، «مساجد» و «عترت نبوی(ص)» میباشد. شالوده قرار دادن عالمان آیین و آشنایان به فرهنگ و تمدن نبوی، شرط توفیق در هواخواهی و جهاد فرهنگی میباشد.
در اصلً این مثلث، مثلث نجات بشریت میباشد. قرآن، حبل الله میباشد، عترت و عالمان آئین، کشتی نجات بشریتاند و مسجد بابا غدیر مشهد ، کشتی نوح امت اسلامی میباشد.
نبی گرامی(ص) فرموده میباشد:
«یجی یوم القیامة ثلاثَةٌ یشکون: المصحف، و المسجد و العترة. یقول المصحف: یا این که ربّ حرّقونی و مزّقونی. و یقول المسجد: یا این که ربّ عطّلونی و ضیّعونی. و تقول العترة: یا این که ربّ قتلونا و طردونا و شردونا. فأجثوا للرکبتین فی الخصومة فیقول الله لی: انا اولین بذالک؛1
روز قیامت سه چیز به گلایه بر می خیزند:
قرآن، مسجد و عترت.
قرآن می گوید: پروردگارا! من را سوزانیدند و پاره پاره کردند.
مسجد می گوید: بارالها! منرا منتظر گذاشتند و تباه کردند.
و عترت می گوید: خداوندا! مارا کشتند و راندند و آواره کردند.
پس برای داوری و حل و فصل گلایه [در روز قیامت] مهیا باشید.
درین هنگام، آفریدگار به اینجانب می فرماید: اینجانب سزاوارترم که از حق این سه نگهبانی کنم».
پیامبر گرامی(ص) وضو به چنگ آوردن در هوای سرد را کفاره گناهان و رفت و آمد فراوان به سوی مساجد را نوعی مرزبانی و جهاد میشمارد و کلمه «رابطوا» در قرآن (آل عمران/200) را بر این سیرتکامل «مرزبانی» حمل نموده است.
امام راستگو(ع) نیز فرموده میباشد:
«ثلاثة یشکون الی الله عزّوجلّ: مسجد وخیم لا یصلی فیه اهله، و فقیه در بین جهال، و مصحف معلّق قد وقع علیه غبار لا یقرءُ فیه؛ سه چیز به سوی خدای عزوجل شکوه میبرند:
مسجدی که ویران باشد و در آن نماز نخوانند.
عالمی که میان جاهلان باشد.
و قرآنی که غبار روی آن را گرفته و خوانده نشود».2
امام درست گو(ع) از نبی اعظم(ص) نقل نموده است:
«اینجانب کان القرآن حدیثه و المسجد بیته، بنی الله لی بیتاً فی الجنة؛3 هر کس سخنش قرآن و منزلاش مسجد باشد، خدا برای وی در فردوس منزلای سازه مینماید».
رابطه قرآن، مسجد و عالمان آئین، پیوندی ناگسستنی و همانند لینک کتاب، مکتب و استاد میباشد که مسیر توسعه فرهنگی از دل این مثلثحیات نصیب میگذرد.
قرآن، کتاب فلاح و رهایی بشریت از حاکمیت زر و تحمیل و تزویر میباشد.
مسجد، مکتب گران قدر و دانش کده مناسب و دوستداشتنی الهی میباشد.
تا شرک و کفر و نفاق در دنیا وجود دارااست و ظلم و فریب و جهل و اختلاف در دنیا یکّهتازی مینماید، «جهاد فرهنگی» در معاش انسان ضرورتی اجتنابناپذیر میباشد. «قرآن» و مسجد غدیر بلوار معلم مشهد و «عالمان آئین» مثلت نجات بشریت از فقر و خرابی و بیداد میباشند.
قرآن، کتاب جهاد فرهنگی؛
مسجد غدیر فلاحی مشهد ، مکتب جهاد فرهنگی؛ و عالمان آیین، استادان و فرماندهان جهاد فرهنگی میباشند.
امروز که هجوم فرهنگی بیگانگان، به ایمان و خوی و آداب و اخلاق و رفتار مسلمانی بیشتراز مدام و با شدت تک تک در جریان میباشد، قرآن و ادیان آسمانی عموماً آیتم هجوم شیطان تبارک قرار گرفته میباشد.
عقاید آسمانی و قیمتهای مشترک ادیان توحیدی و مقررات فطری و عقلی و فرامذهبی، آیتم تحقیر و توهین و تمسخر جناح شیاطین قراردارد. مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد جهاد فرهنگی و سازماندهی و یادگرفتن نیروهای مؤمن و اصولگرا ؛ یعنی پاسداران فرهنگ و تمدن پیامبران، آب حیات جامعههاست. در دولت ها اسلامی مهم ترین چاره جانبداری و جهاد فرهنگی، ساماندهی کارها بر سه مبنا «قرآن»، «مساجد» و «عترت نبوی(ص)» میباشد. شالوده قرار دادن عالمان آیین و آشنایان به فرهنگ و تمدن نبوی، شرط توفیق در هواخواهی و جهاد فرهنگی میباشد.
در اصلً این مثلث، مثلث نجات بشریت میباشد. قرآن، حبل الله میباشد، عترت و عالمان آئین، کشتی نجات بشریتاند و مسجد بابا غدیر مشهد ، کشتی نوح امت اسلامی میباشد.
نبی گرامی(ص) فرموده میباشد:
«یجی یوم القیامة ثلاثَةٌ یشکون: المصحف، و المسجد و العترة. یقول المصحف: یا این که ربّ حرّقونی و مزّقونی. و یقول المسجد: یا این که ربّ عطّلونی و ضیّعونی. و تقول العترة: یا این که ربّ قتلونا و طردونا و شردونا. فأجثوا للرکبتین فی الخصومة فیقول الله لی: انا اولین بذالک؛1
روز قیامت سه چیز به گلایه بر می خیزند:
قرآن، مسجد و عترت.
قرآن می گوید: پروردگارا! من را سوزانیدند و پاره پاره کردند.
مسجد می گوید: بارالها! منرا منتظر گذاشتند و تباه کردند.
و عترت می گوید: خداوندا! مارا کشتند و راندند و آواره کردند.
پس برای داوری و حل و فصل گلایه [در روز قیامت] مهیا باشید.
درین هنگام، آفریدگار به اینجانب می فرماید: اینجانب سزاوارترم که از حق این سه نگهبانی کنم».
پیامبر گرامی(ص) وضو به چنگ آوردن در هوای سرد را کفاره گناهان و رفت و آمد فراوان به سوی مساجد را نوعی مرزبانی و جهاد میشمارد و کلمه «رابطوا» در قرآن (آل عمران/200) را بر این سیرتکامل «مرزبانی» حمل نموده است.
امام راستگو(ع) نیز فرموده میباشد:
«ثلاثة یشکون الی الله عزّوجلّ: مسجد وخیم لا یصلی فیه اهله، و فقیه در بین جهال، و مصحف معلّق قد وقع علیه غبار لا یقرءُ فیه؛ سه چیز به سوی خدای عزوجل شکوه میبرند:
مسجدی که ویران باشد و در آن نماز نخوانند.
عالمی که میان جاهلان باشد.
و قرآنی که غبار روی آن را گرفته و خوانده نشود».2
امام درست گو(ع) از نبی اعظم(ص) نقل نموده است:
«اینجانب کان القرآن حدیثه و المسجد بیته، بنی الله لی بیتاً فی الجنة؛3 هر کس سخنش قرآن و منزلاش مسجد باشد، خدا برای وی در فردوس منزلای سازه مینماید».
رابطه قرآن، مسجد و عالمان آئین، پیوندی ناگسستنی و همانند لینک کتاب، مکتب و استاد میباشد که مسیر توسعه فرهنگی از دل این مثلثحیات نصیب میگذرد.
قرآن، کتاب فلاح و رهایی بشریت از حاکمیت زر و تحمیل و تزویر میباشد.
مسجد، مکتب گران قدر و دانش کده مناسب و دوستداشتنی الهی میباشد.