loading...

بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

بازدید : 19
پنجشنبه 24 آذر 1401 زمان : 12:22

همینطور در آیه‌ها عفاف و حجاب نیز جایی لفظ خمار و جایی لفظ جلباب به شغل رفته میباشد که نشانه از آن داراست که‌این دو پوشش با هم تفاوت داشته اند (مهدی زاده،: 1387:ص6 ).

ه‌) افرادی زیرا مرحوم طبرسی معتقدند «دنی علی»: در معنای معلق کردن میباشد پس آیه" یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ "به‌این معناست که زن ها جلباب را به دوش خویش بیندازند وصورت واطراف تن خودرا با آن بپوشانند.(طبرسی،1412ق:ج3، ص 332). این مضمون‌ نیز دال میباشد براینکه جلباب پوششی بزرگ بوده که مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد بر روی جامه های دیگر پوشیده می گردیده و فضا تن زنان را می پوشانیده میباشد.(به عبارتی)

و‌) همینطور «یدنین علیهن» در صورتیکه در معنای مجاورت نمودن نیز باشد، پس نشانه میدهد که جلباب، بلوز وجود ندارد؛ چون بلیز به شخص مجاورت میباشد و مجاورت نمودن آن مفهومی ندارد. پس جلباب می بایست پوششی روی جامه های دیگر باشد که بیان شده میباشد آن را به خویش مجاورت نمایند و این پوشش به طور رها و سوای خواص پوشانندگی تن نباشد. (به عبارتی)

ز) همینطور روایتی از نبی الله(صلی الله علیه وآله وسلم) میباشد که فرمودند: «لغیر ذی محرم اربعة اثواب درع، خمار، جلباب، ازار»: در قبال نا محرم، بایستی چهار خرقه پوشید: تیشرت، مقنعه، جلباب و شلوار. (مجلسی، 1363:ج 103، ص 242) که در اینجا جلباب چیزی غیر از تیشرت و خِمار رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد قرار داده شد‌ه‌است و معنا پوشش روی دیگر البسه را میرساند که تن را می پوشاند. (به عبارتی)

پوشش زن درادیان والا الهی
همواره چهت نیل به ریشه یک مقاله و درک کردن به عمق مسأله، بایستی آن را از طریقه و سیر تحولات تاریخی آیتم نظارت قرار اعطا کرد تا به التفات بیش تر از پیش آن دست یافت. نگرشی به دیگر ادیان الهی آدم را بدین اساسی منتج می نماید که «حجاب » و مراقبت آن همواره آیتم تأکید معبود متعال در کل ادوار و در روزگار تمامی پیامبران آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد الهی بوده میباشد. البته به این دلیل‌که ورژن های مهم کتاب ها آسمانی به غیر قرآن مهربان (تورات ، انجیل و...) در اختیار نمیباشد، نمی قدرت به صراحت تک تک در ارتباط با شدت و ضعف عفاف در آن ادیان نظر ها کرد. در آئین زردشت، یهود، مسیحیت و اسلام که در‌این فصل به رسیدگی آنان می‏پردازیم. عفاف بر زنان امری موردنیاز بوده میباشد. کتاب‏های مقدس مذهبی، امرها و احکام فقهی، آداب و مراسم و سیره عملی رهروان این ادیان چهارگانه، شایسته ترین شاهد و بهتر‏ترین گواه بر ثابت این مدّعاست. عفاف زنان، از سنن سابق فرهنگ و تمدن های بشری بوده میباشد و در ادیان الهی به خصوص زردشت، یهود و مسیحیت مسأله عفاف و رعایت آن مطرح بوده میباشد در بعضا از ادیان مثل آیین یهود، مسأله شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد عفاف مشقت بار خیس از حجابی میباشد که اسلام میگوید. ولی عفاف در برخی از ادیان الهی قبلی یه خرده دشوار‏خیس از عفاف اسلامی بوده میباشد، هر یک‌سری امروزه به آن پای سد نیستند.

همینطور در آیه‌ها عفاف و حجاب نیز جایی لفظ خمار و جایی لفظ جلباب به شغل رفته میباشد که نشانه از آن داراست که‌این دو پوشش با هم تفاوت داشته اند (مهدی زاده،: 1387:ص6 ).

ه‌) افرادی زیرا مرحوم طبرسی معتقدند «دنی علی»: در معنای معلق کردن میباشد پس آیه" یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ "به‌این معناست که زن ها جلباب را به دوش خویش بیندازند وصورت واطراف تن خودرا با آن بپوشانند.(طبرسی،1412ق:ج3، ص 332). این مضمون‌ نیز دال میباشد براینکه جلباب پوششی بزرگ بوده که مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد بر روی جامه های دیگر پوشیده می گردیده و فضا تن زنان را می پوشانیده میباشد.(به عبارتی)

و‌) همینطور «یدنین علیهن» در صورتیکه در معنای مجاورت نمودن نیز باشد، پس نشانه میدهد که جلباب، بلوز وجود ندارد؛ چون بلیز به شخص مجاورت میباشد و مجاورت نمودن آن مفهومی ندارد. پس جلباب می بایست پوششی روی جامه های دیگر باشد که بیان شده میباشد آن را به خویش مجاورت نمایند و این پوشش به طور رها و سوای خواص پوشانندگی تن نباشد. (به عبارتی)

ز) همینطور روایتی از نبی الله(صلی الله علیه وآله وسلم) میباشد که فرمودند: «لغیر ذی محرم اربعة اثواب درع، خمار، جلباب، ازار»: در قبال نا محرم، بایستی چهار خرقه پوشید: تیشرت، مقنعه، جلباب و شلوار. (مجلسی، 1363:ج 103، ص 242) که در اینجا جلباب چیزی غیر از تیشرت و خِمار رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد قرار داده شد‌ه‌است و معنا پوشش روی دیگر البسه را میرساند که تن را می پوشاند. (به عبارتی)

پوشش زن درادیان والا الهی
همواره چهت نیل به ریشه یک مقاله و درک کردن به عمق مسأله، بایستی آن را از طریقه و سیر تحولات تاریخی آیتم نظارت قرار اعطا کرد تا به التفات بیش تر از پیش آن دست یافت. نگرشی به دیگر ادیان الهی آدم را بدین اساسی منتج می نماید که «حجاب » و مراقبت آن همواره آیتم تأکید معبود متعال در کل ادوار و در روزگار تمامی پیامبران آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد الهی بوده میباشد. البته به این دلیل‌که ورژن های مهم کتاب ها آسمانی به غیر قرآن مهربان (تورات ، انجیل و...) در اختیار نمیباشد، نمی قدرت به صراحت تک تک در ارتباط با شدت و ضعف عفاف در آن ادیان نظر ها کرد. در آئین زردشت، یهود، مسیحیت و اسلام که در‌این فصل به رسیدگی آنان می‏پردازیم. عفاف بر زنان امری موردنیاز بوده میباشد. کتاب‏های مقدس مذهبی، امرها و احکام فقهی، آداب و مراسم و سیره عملی رهروان این ادیان چهارگانه، شایسته ترین شاهد و بهتر‏ترین گواه بر ثابت این مدّعاست. عفاف زنان، از سنن سابق فرهنگ و تمدن های بشری بوده میباشد و در ادیان الهی به خصوص زردشت، یهود و مسیحیت مسأله عفاف و رعایت آن مطرح بوده میباشد در بعضا از ادیان مثل آیین یهود، مسأله شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد عفاف مشقت بار خیس از حجابی میباشد که اسلام میگوید. ولی عفاف در برخی از ادیان الهی قبلی یه خرده دشوار‏خیس از عفاف اسلامی بوده میباشد، هر یک‌سری امروزه به آن پای سد نیستند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 183
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 12
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 194
  • بازدید سال : 14073
  • بازدید کلی : 15671
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی