تيتوس بورکهارت نظریه داراست مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد در هنر اسلامی و به خصوص در معماری آن نوعی خلأ وجود داراست. درین فضـا تمامی همهمه ها و علائق شهوانی عالم از فی مابین برداشته و جهانی سراسر ادب ، صـلح ، امنیت و پایداری جایگزین آن میگردد. این نوع نمادگرایی در معماری از منظر وی این میباشد که فضـایی پدید آورد که در آن آدمی که اشـرف مخلوقات خدا می باشـد و بتواند شرافت و عزت مهم خودش را که آفریدگار فقیه در روز ازل در وجود وی به سپرده گذاشته بود دریابد.
هنر اسلامی کلاً میکوشد تا محیطی به وجود آورد که در آن انسـان بتواند وزن و آرامش فطری و نخستین خویش را بازیابد و به این ترتیب از هر سیرتکامل بت حتی به معنای آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد موقت آن هجران ورزد. هیچ چیز نبـایـد عفاف در بین انسـان و حضـور نامرئی آفریدگار قرار گیرد .
کعبه و رمزگرایی در هنر معماری
کلیه مسلمان ها عالم به هنگام نماز رو به سوی کعبه می نمایند و محراب تمامی مساجد مسلمین نیز بدان سو قرار دارا هستند. کعبه را فقط شـيء مقدسی می قدرت پنداشـت که در عبادت های مسلمین عالم نقشی اصلی انجام می نماید.
در صورتیکه کعبه از نگاه حقیقت تاثیر هنری تلقی نشـود از آن رو که جز بنایی مکعبی بی آلایش نیسـت ولی از حیث نمادگرایی در معماری بایستی اظهار کرد کهاین منزل مقدس سرچشمه نتیجه و واقعیت میباشد. این بدان مفهوم میباشد کهرمز گرایی در هنر معماری با حقیقت درونی کعبه ، در صورت و آداب گشوده بسـته بدان ، وجود جنینی و نطفه ای تمامی جلوه مکعب میهای گفته شده به وسیله هنر مقدس اسلامی میباشد.
این مکعب با تصوری شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد از راس رابطه داراست؛ نمادگرایی در معماری کعبه که مخلوط بلورین و شفافی از همگی فضاهاست اشاره بر این داراست که راءس دانا خاکي محلي میباشد که به واسطه « اساس » آسمانی انقطاع می شود.
در ذکر سر گرایی در هنر معماری بورکهارت منزل کعبه را به قلب بشر تشــیه می کند که بت های جان دار در آن بیانکننده شهوات و امیالی میباشند که دل آدمی را محاصره و اشراف نموده اند و بازدارنده بیان و خاطر پروردگار می شـوند.براین اساس « شکستن و براندازی بت ها و در گستره بزرگ تری به کنار نهادن هر تصـویری اسـت که همانند بت ها به لحاظ میآید و بدیهی ترین تمثيل ممکن برای ذکر « یک دستور واجب » در اسلام میباشد که آن خلوص و پاک سازی قلـب شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد برای توحيـد و شهید شدن یا این که دور اندیشی نسبت بدین فرمان میباشد که هیچ خـدایی نیسـت مگر خـداونـد متعـال.
تيتوس بورکهارت نظریه داراست مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد در هنر اسلامی و به خصوص در معماری آن نوعی خلأ وجود داراست. درین فضـا تمامی همهمه ها و علائق شهوانی عالم از فی مابین برداشته و جهانی سراسر ادب ، صـلح ، امنیت و پایداری جایگزین آن میگردد. این نوع نمادگرایی در معماری از منظر وی این میباشد که فضـایی پدید آورد که در آن آدمی که اشـرف مخلوقات خدا می باشـد و بتواند شرافت و عزت مهم خودش را که آفریدگار فقیه در روز ازل در وجود وی به سپرده گذاشته بود دریابد.
هنر اسلامی کلاً میکوشد تا محیطی به وجود آورد که در آن انسـان بتواند وزن و آرامش فطری و نخستین خویش را بازیابد و به این ترتیب از هر سیرتکامل بت حتی به معنای آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد موقت آن هجران ورزد. هیچ چیز نبـایـد عفاف در بین انسـان و حضـور نامرئی آفریدگار قرار گیرد .
کعبه و رمزگرایی در هنر معماری
کلیه مسلمان ها عالم به هنگام نماز رو به سوی کعبه می نمایند و محراب تمامی مساجد مسلمین نیز بدان سو قرار دارا هستند. کعبه را فقط شـيء مقدسی می قدرت پنداشـت که در عبادت های مسلمین عالم نقشی اصلی انجام می نماید.
در صورتیکه کعبه از نگاه حقیقت تاثیر هنری تلقی نشـود از آن رو که جز بنایی مکعبی بی آلایش نیسـت ولی از حیث نمادگرایی در معماری بایستی اظهار کرد کهاین منزل مقدس سرچشمه نتیجه و واقعیت میباشد. این بدان مفهوم میباشد کهرمز گرایی در هنر معماری با حقیقت درونی کعبه ، در صورت و آداب گشوده بسـته بدان ، وجود جنینی و نطفه ای تمامی جلوه مکعب میهای گفته شده به وسیله هنر مقدس اسلامی میباشد.
این مکعب با تصوری شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد از راس رابطه داراست؛ نمادگرایی در معماری کعبه که مخلوط بلورین و شفافی از همگی فضاهاست اشاره بر این داراست که راءس دانا خاکي محلي میباشد که به واسطه « اساس » آسمانی انقطاع می شود.
در ذکر سر گرایی در هنر معماری بورکهارت منزل کعبه را به قلب بشر تشــیه می کند که بت های جان دار در آن بیانکننده شهوات و امیالی میباشند که دل آدمی را محاصره و اشراف نموده اند و بازدارنده بیان و خاطر پروردگار می شـوند.براین اساس « شکستن و براندازی بت ها و در گستره بزرگ تری به کنار نهادن هر تصـویری اسـت که همانند بت ها به لحاظ میآید و بدیهی ترین تمثيل ممکن برای ذکر « یک دستور واجب » در اسلام میباشد که آن خلوص و پاک سازی قلـب شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد برای توحيـد و شهید شدن یا این که دور اندیشی نسبت بدین فرمان میباشد که هیچ خـدایی نیسـت مگر خـداونـد متعـال.