loading...

بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

بازدید : 11
دوشنبه 19 دی 1401 زمان : 13:51

1. ایجاد کرد مسجدهایی بلندمرتبه و قشنگ.
2. تناسب با نیاز عموم: در‌حالتی که پیش از آن نیازسنجی گردیده باشد.
3. کارشناسی و مهندسی: از‌آن‌جا‌که دولت شل‌خیس میتواند از کارشناسان استعمال نماید، بنای مسجد مهندسی خواهد بود و دوام بیشتری خواهد داشت.
4. ارتباط با دیگر مساجد: دولت می تواند با تشکیل مراکزی، در بین مسجدها ساخت‌و‌ساز رابطه و آنها‌را در اجرای نرم افزار‌هایشان یاری دهد.
5. اپ‌ریزی‌های کبیر: دولت قادر است با تدوین و نرم افزار‌ریزی‌های مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد بزرگ برای مسجدها، به آنان رونق بیشتری بخشد.
معایب:
بخش اعظمی از مزایایی که برای مردمی‌شدن مسجدسازی بیان شد، ممکن میباشد از معایب دولتی‌شدن مسجدها دانسته گردد، مثل عدم استقلال مسجدها و تعلق آن‌ها به دولت، یا این که سوء به کارگیری‌های سیاسی از مسجد.
از موردها دیگر می‌اقتدار اینگونه اسم پیروزی:
1. عدم استیناف به مسجد: گستردگی شغل های دولت ممکن میباشد دولت را از استیناف به مسجدها گشوده دارااست. همینطور ممکن میباشد کسی خویش را مکلف به‌این عمل نداند.
2. وقتگیر شدن فرایند ایجاد کرد: ممکن میباشد برای ایجاد کرد یک مسجد نیاز باشد پروسه اداری متعددی پشت رمز نهاده خواهد شد که سبب ساز به زمان بر‌شدن پروسه تشکیل داد شود.
3. بی‌توجهی به نیازهای عموم ناحیه و ایفا لحاظ ذوق و سلیقه‌ای.
بایستی دقت داشت مواقعی که بیان شد بیشتر به طور غالبی میباشد، خیر اینکه به طبعً اینگونه باشد. همینطور برای آشنایی دیگر مزایا و معایب می بایست هم‌افزایی کرد و از فکرهای خلق کننده منفعت جست.
در پایان می‌اقتدار اذعان کرد مسجدسازی وظیفه‌ای دوسویه میباشد؛ یعنی هم عموم و هم دولت بایستی در‌این دستور شرکت کردن داشته باشند تا بتوان بر اکثری از کمبودها غلبه کرد؛ اما می بایست این نکته را نیز مد حیث داشت که آنچه مستحب دانسته گردیده، مبادرت خویش عموم و هر ملزم به تشکیل داد مسجد میباشد؛ یعنی بها آن میباشد که مسلمان از جنس خویش بگذرد و از آن برای تشکیل داد بناهای مذهبی همانند مسجد استعمال نماید. پس ساختن مسجد هنگامی یک فعالیت اخلاقی میباشد که از سوی عموم باشد، خیر دولت؛ چراکه کاربر احکام، اشخاص میباشند.


همینطور احادیث زیادی پیرامون مداقه حضور در مسجد، التفات اقامه نماز جماعت در مسجد، تاثیرات آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد حضور در مسجد از گویش ائمه اطهار (علیهم السلام) آورده شده میباشد که هریک علامت از التفات منزلت مسجد نزد آفریدگار دارااست، بدین ترتیب اعتنا و مطالعه به مساجد و همینطور تمجید نرم افزار های گوناگون فقهی فرهنگی قادر است قشرها متعدد عموم و به ویژه نوجوان ها و جوان ها را به مسجد جذب کرده و از سوی دیگر منجر خواهد شد تا مسجد برایشان گرفتاری خواهد شد و در زیر نرم افزار های روزمره آن‌ها تمجید خواهد شد. در واقع تکوین مدل معاش اسلامی نیز با ارایه و تهیه منزلت مشخص و معلوم برای مسجد در اپلیکیشن های فرزندان از سوی پدر و مادر به‌تدریج صورت خواهد گرفت.

البته مورد ها خاطر گردیده فقط یک سوی موضوع را تشکیل میدهد، با اعتنا به اثر مسجد در فرهنگ و تمدن سازی و رده این بنیان مقدس در زمان تاریخ اسلام، میتوانیم مسجد را تحت عنوان یکی‌از مهم ترین عامل ها در الگوی اسلامی اهل ایران توسعه و گسترش بدانیم.

خبرنگار خدمت مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در راستای رسیدگی این مساله با پزشک «پیامبر عباسی»، عضو هیات علمی دانش کده حضرت معصومه (س) و همکار راس الگوی اسلامی اهل ایران توسعه و نویسنده کتاب «اصول اسلامی رئیس توسعه و گسترش در مساجد» به اظهار‌کرد وگو پرداخته میباشد که نتایج آن را می‌خوانید:

- تحت عنوان نقطه استارت این گفت و گو تامل میکنم اشاره ای به کلیت مشاجره الگوی اسلامی اهل ایران توسعه و گسترش داشته باشیم، این مولفه در یک نگاه اجمالی چه تعریف‌و‌تمجید و هدفی داراست؟

ما الگوی اسلامی اهل ایران توسعه و گسترش را نظام واره ای از بها ها، آرمان ها و هدف ها اسلامی میدانیم. منزلت معظم رهبری(مدظله العالی) دعوا سرمشق را در گرد هم آیی تامل های راهبردی مطرح کردند و چهار عرصه را در دعوا سر مشق اسلامی اهل ایران توسعه ارایه دادند که دربرگیرنده درنگ، دانش، معنویت و معاش میشد.

براین اساس ما مقصد آخری را قرب الی الله می‌دانیم یعنی غرض معاش را قرب الی الله می‌دانیم که رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد در سایه همین اندیشه جامعه رو به تبارک خواهد رفت. به ذکر دیگر و به لهجه معمولی خیس طرح جامع بها مبنا جنبش مملکت و نظام رو به والا پایین این تعریف و تمجید مکان می‌گیرد.

با اشاره ای که در اولِ مشاجره به موضوع سرمشق شد «مسجد» در الگوی اسلامی اهل ایران توسعه و گسترش چه جایگاهی داراست و چه شد که‌این مساله برایتان گرفتاری شد و به آن پرداختید؟

رساله دکترای اینجانب تدوین الگوی مدیر اثربخش مسجد بود، این رساله در 1389 ارایه شد. حقیقت شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد آن میباشد که بدین فیض رسیدم که مجال آن فرا رسیده میباشد که مسجد را از دید کاربردی و مدیریتی پژوهش کنیم. در فیض در سیر این رسیدگی شاکله مسجد طراز اسلامی نیز آیتم دقت قرار گرفت، این مساله همواره برای اینجانب اساسی بود و اینکه بتوانم در پوسته یک تاثیر پژوهشی این اساسی را پژوهش کنم.

1. ایجاد کرد مسجدهایی بلندمرتبه و قشنگ.
2. تناسب با نیاز عموم: در‌حالتی که پیش از آن نیازسنجی گردیده باشد.
3. کارشناسی و مهندسی: از‌آن‌جا‌که دولت شل‌خیس میتواند از کارشناسان استعمال نماید، بنای مسجد مهندسی خواهد بود و دوام بیشتری خواهد داشت.
4. ارتباط با دیگر مساجد: دولت می تواند با تشکیل مراکزی، در بین مسجدها ساخت‌و‌ساز رابطه و آنها‌را در اجرای نرم افزار‌هایشان یاری دهد.
5. اپ‌ریزی‌های کبیر: دولت قادر است با تدوین و نرم افزار‌ریزی‌های مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد بزرگ برای مسجدها، به آنان رونق بیشتری بخشد.
معایب:
بخش اعظمی از مزایایی که برای مردمی‌شدن مسجدسازی بیان شد، ممکن میباشد از معایب دولتی‌شدن مسجدها دانسته گردد، مثل عدم استقلال مسجدها و تعلق آن‌ها به دولت، یا این که سوء به کارگیری‌های سیاسی از مسجد.
از موردها دیگر می‌اقتدار اینگونه اسم پیروزی:
1. عدم استیناف به مسجد: گستردگی شغل های دولت ممکن میباشد دولت را از استیناف به مسجدها گشوده دارااست. همینطور ممکن میباشد کسی خویش را مکلف به‌این عمل نداند.
2. وقتگیر شدن فرایند ایجاد کرد: ممکن میباشد برای ایجاد کرد یک مسجد نیاز باشد پروسه اداری متعددی پشت رمز نهاده خواهد شد که سبب ساز به زمان بر‌شدن پروسه تشکیل داد شود.
3. بی‌توجهی به نیازهای عموم ناحیه و ایفا لحاظ ذوق و سلیقه‌ای.
بایستی دقت داشت مواقعی که بیان شد بیشتر به طور غالبی میباشد، خیر اینکه به طبعً اینگونه باشد. همینطور برای آشنایی دیگر مزایا و معایب می بایست هم‌افزایی کرد و از فکرهای خلق کننده منفعت جست.
در پایان می‌اقتدار اذعان کرد مسجدسازی وظیفه‌ای دوسویه میباشد؛ یعنی هم عموم و هم دولت بایستی در‌این دستور شرکت کردن داشته باشند تا بتوان بر اکثری از کمبودها غلبه کرد؛ اما می بایست این نکته را نیز مد حیث داشت که آنچه مستحب دانسته گردیده، مبادرت خویش عموم و هر ملزم به تشکیل داد مسجد میباشد؛ یعنی بها آن میباشد که مسلمان از جنس خویش بگذرد و از آن برای تشکیل داد بناهای مذهبی همانند مسجد استعمال نماید. پس ساختن مسجد هنگامی یک فعالیت اخلاقی میباشد که از سوی عموم باشد، خیر دولت؛ چراکه کاربر احکام، اشخاص میباشند.


همینطور احادیث زیادی پیرامون مداقه حضور در مسجد، التفات اقامه نماز جماعت در مسجد، تاثیرات آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد حضور در مسجد از گویش ائمه اطهار (علیهم السلام) آورده شده میباشد که هریک علامت از التفات منزلت مسجد نزد آفریدگار دارااست، بدین ترتیب اعتنا و مطالعه به مساجد و همینطور تمجید نرم افزار های گوناگون فقهی فرهنگی قادر است قشرها متعدد عموم و به ویژه نوجوان ها و جوان ها را به مسجد جذب کرده و از سوی دیگر منجر خواهد شد تا مسجد برایشان گرفتاری خواهد شد و در زیر نرم افزار های روزمره آن‌ها تمجید خواهد شد. در واقع تکوین مدل معاش اسلامی نیز با ارایه و تهیه منزلت مشخص و معلوم برای مسجد در اپلیکیشن های فرزندان از سوی پدر و مادر به‌تدریج صورت خواهد گرفت.

البته مورد ها خاطر گردیده فقط یک سوی موضوع را تشکیل میدهد، با اعتنا به اثر مسجد در فرهنگ و تمدن سازی و رده این بنیان مقدس در زمان تاریخ اسلام، میتوانیم مسجد را تحت عنوان یکی‌از مهم ترین عامل ها در الگوی اسلامی اهل ایران توسعه و گسترش بدانیم.

خبرنگار خدمت مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در راستای رسیدگی این مساله با پزشک «پیامبر عباسی»، عضو هیات علمی دانش کده حضرت معصومه (س) و همکار راس الگوی اسلامی اهل ایران توسعه و نویسنده کتاب «اصول اسلامی رئیس توسعه و گسترش در مساجد» به اظهار‌کرد وگو پرداخته میباشد که نتایج آن را می‌خوانید:

- تحت عنوان نقطه استارت این گفت و گو تامل میکنم اشاره ای به کلیت مشاجره الگوی اسلامی اهل ایران توسعه و گسترش داشته باشیم، این مولفه در یک نگاه اجمالی چه تعریف‌و‌تمجید و هدفی داراست؟

ما الگوی اسلامی اهل ایران توسعه و گسترش را نظام واره ای از بها ها، آرمان ها و هدف ها اسلامی میدانیم. منزلت معظم رهبری(مدظله العالی) دعوا سرمشق را در گرد هم آیی تامل های راهبردی مطرح کردند و چهار عرصه را در دعوا سر مشق اسلامی اهل ایران توسعه ارایه دادند که دربرگیرنده درنگ، دانش، معنویت و معاش میشد.

براین اساس ما مقصد آخری را قرب الی الله می‌دانیم یعنی غرض معاش را قرب الی الله می‌دانیم که رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد در سایه همین اندیشه جامعه رو به تبارک خواهد رفت. به ذکر دیگر و به لهجه معمولی خیس طرح جامع بها مبنا جنبش مملکت و نظام رو به والا پایین این تعریف و تمجید مکان می‌گیرد.

با اشاره ای که در اولِ مشاجره به موضوع سرمشق شد «مسجد» در الگوی اسلامی اهل ایران توسعه و گسترش چه جایگاهی داراست و چه شد که‌این مساله برایتان گرفتاری شد و به آن پرداختید؟

رساله دکترای اینجانب تدوین الگوی مدیر اثربخش مسجد بود، این رساله در 1389 ارایه شد. حقیقت شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد آن میباشد که بدین فیض رسیدم که مجال آن فرا رسیده میباشد که مسجد را از دید کاربردی و مدیریتی پژوهش کنیم. در فیض در سیر این رسیدگی شاکله مسجد طراز اسلامی نیز آیتم دقت قرار گرفت، این مساله همواره برای اینجانب اساسی بود و اینکه بتوانم در پوسته یک تاثیر پژوهشی این اساسی را پژوهش کنم.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 184
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 71
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 48
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 301
  • بازدید سال : 14180
  • بازدید کلی : 15778
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی