بقاع کمال الملک در ضلع شمالی مقبـره مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد عطار با بتن دارای اسلحه سازه و با زیربنای ۲۲ مترمربع تاسیس شده است.
آرامگاه کمالالملک شش ایوانچه مقعر دارااست که با پوشش کاشی معـرق بـه رنگ های لاجوردی ، سپید و … تزئین شدهاست. این سازه در نقشه از دو متر مربع ساخته شده و تناسب یک بر دو را دارااست.
در پیاده سازی بقاع کمال الملک برای هرواحد یعنی هر ضلع مربع در نما یک قوس در حیث دریافت شد که در چهار ضلع مستطیل شش قوس زده شـده میباشد ضمن این دوقطر هر مربع دو قوس دیگر تشکیل میدهند که از درون با هم تلاقی می نمایند.
پس چهار قوس هم از درون زده گردیده که جمعاً ۱۰ قوس میشود.
در حرم کمال آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد الملک ضلعهای مربع، در نما با یک قوس نیمدایره خود نمایی مینمایند، وسعت سازه از قوسهایی متقاطع که بر روی قطرهای مربع زده گردیدهاند پدید آمده کهاین قوسهای متقاطع، «تاقهای چهاربخش» را که در معماری سنتی کشور ایران بسیار چشم می شوند را تداعی مینمایند و احتمالاً منبع الهام طراح نیز بوده میباشد.
طراح آرامگاه کمال الملک ، با سودگیری خلّاقانه از قوس و با پیچشی که در ایدهی کلی آن ساختوساز کرده، به فیضای ظاهراً گوناگون با هندسهای غامض دست یافته میباشد. این طرح نوآورانه، با بکارگیری بنای قالبای بتنی جاری ساختن شدهاست
واکنش آنی قوس ها و پوشش آنان در صدر گونه های هندسی مخروطی شکلی را بوجود آورده اند که ابتکاری میباشد هندسی و با تزئینات کاشی معرق روی آنها، معماری کاشان، یعنی محل نشـو و نمای کمال الملک، یادآوری میگردد.
در حرم کمال الملک، دو نوع قوس، چشم می شود: ۱) شش قوس نیمدایرهی نما که نسبت دهانه به طول آنها ۱ به ۲/۱ میباشد. ۲) چهار قوس متقاطع که بر روی قطرها چشم میگردند. همینطور در ذیل قوسهای اساسی نما، از روبرو، دو قوس کوتاهخیس نیز وجود دارا هستند که در واقع، تلاقی قوسهای متقاطع می باشند.
وسعت کلی آرامگاه کمالالملک از قالبای سهبُعدی در گوشه و کنار نتایج آمده میباشد که در یک تکان قابل انعطاف، دو نوع قوس حافظه گردیده را به هم لینک و پیوند می دهند.
این قوسها و پوشش آنان در ابتدا، گونه رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد های هندسی مخروطیشکلی را بر آرامگاه کمال الملک به وجود آورده اند که ابتکاری هندسی بوده و نقطع ی عطف نوآوری معماری را در فایدهگیری از موادسازنده معماری سنتی جمهوری اسلامی ایران، در ترکیبی نو و موزون، نماد میدهد. درین سازه، همانند آرامگاه خیام، هندسه، نقشی قابل توجه دارااست و لینک و پیوند عمیق این سازه را با نظام معماری اهل ایران، برقرار نموده است.
طول سنگ قبر در آرامگاه کمال الملک ، ۴۰ سانتیمتر اکه در صدر به صورت منشوری به طول ۲۰/۱متر درآمده میباشد.
سنگ روی مزار بقعه کمال الملک از دو نصیب مرتفع و خوابیده البته یک دست تراشیده شـده که روی بخش مرتفع صورت کمالالملک بصورت نقش پر رنگ بوسیله آقای ابوالحسن صدیقی حجاری گردیدهاست.
این سازه، تلفیقی میباشد موزون از معماری سنتی و امروزی که به سیرتکاملای نمادین، طاق تویزه و حیاط را در ذهن تداعی میکند.
مصالح به شغل رفته در بنای آرامگاه کمال الملک ، بتون، سنگ، کاشی و … هست
تزیینات مستعمل برای آرامگاه کمال الملک، کاشی معرق میباشد که نقوش آنها بسیار هنرمندانه بر روی سطحهای منحنی نما بهشغل گرفته گردیدهاند و به سمت خط تقارن قوسها این نقوش خرد شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد و خردخیس می شوند.
به گفتهی طراح؛ کاشی معرق، معماری کاشان یعنی محل تولد کمال الملک را یادآور می شود.
بقاع کمال الملک در ضلع شمالی مقبـره مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد عطار با بتن دارای اسلحه سازه و با زیربنای ۲۲ مترمربع تاسیس شده است.
آرامگاه کمالالملک شش ایوانچه مقعر دارااست که با پوشش کاشی معـرق بـه رنگ های لاجوردی ، سپید و … تزئین شدهاست. این سازه در نقشه از دو متر مربع ساخته شده و تناسب یک بر دو را دارااست.
در پیاده سازی بقاع کمال الملک برای هرواحد یعنی هر ضلع مربع در نما یک قوس در حیث دریافت شد که در چهار ضلع مستطیل شش قوس زده شـده میباشد ضمن این دوقطر هر مربع دو قوس دیگر تشکیل میدهند که از درون با هم تلاقی می نمایند.
پس چهار قوس هم از درون زده گردیده که جمعاً ۱۰ قوس میشود.
در حرم کمال آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد الملک ضلعهای مربع، در نما با یک قوس نیمدایره خود نمایی مینمایند، وسعت سازه از قوسهایی متقاطع که بر روی قطرهای مربع زده گردیدهاند پدید آمده کهاین قوسهای متقاطع، «تاقهای چهاربخش» را که در معماری سنتی کشور ایران بسیار چشم می شوند را تداعی مینمایند و احتمالاً منبع الهام طراح نیز بوده میباشد.
طراح آرامگاه کمال الملک ، با سودگیری خلّاقانه از قوس و با پیچشی که در ایدهی کلی آن ساختوساز کرده، به فیضای ظاهراً گوناگون با هندسهای غامض دست یافته میباشد. این طرح نوآورانه، با بکارگیری بنای قالبای بتنی جاری ساختن شدهاست
واکنش آنی قوس ها و پوشش آنان در صدر گونه های هندسی مخروطی شکلی را بوجود آورده اند که ابتکاری میباشد هندسی و با تزئینات کاشی معرق روی آنها، معماری کاشان، یعنی محل نشـو و نمای کمال الملک، یادآوری میگردد.
در حرم کمال الملک، دو نوع قوس، چشم می شود: ۱) شش قوس نیمدایرهی نما که نسبت دهانه به طول آنها ۱ به ۲/۱ میباشد. ۲) چهار قوس متقاطع که بر روی قطرها چشم میگردند. همینطور در ذیل قوسهای اساسی نما، از روبرو، دو قوس کوتاهخیس نیز وجود دارا هستند که در واقع، تلاقی قوسهای متقاطع می باشند.
وسعت کلی آرامگاه کمالالملک از قالبای سهبُعدی در گوشه و کنار نتایج آمده میباشد که در یک تکان قابل انعطاف، دو نوع قوس حافظه گردیده را به هم لینک و پیوند می دهند.
این قوسها و پوشش آنان در ابتدا، گونه رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد های هندسی مخروطیشکلی را بر آرامگاه کمال الملک به وجود آورده اند که ابتکاری هندسی بوده و نقطع ی عطف نوآوری معماری را در فایدهگیری از موادسازنده معماری سنتی جمهوری اسلامی ایران، در ترکیبی نو و موزون، نماد میدهد. درین سازه، همانند آرامگاه خیام، هندسه، نقشی قابل توجه دارااست و لینک و پیوند عمیق این سازه را با نظام معماری اهل ایران، برقرار نموده است.
طول سنگ قبر در آرامگاه کمال الملک ، ۴۰ سانتیمتر اکه در صدر به صورت منشوری به طول ۲۰/۱متر درآمده میباشد.
سنگ روی مزار بقعه کمال الملک از دو نصیب مرتفع و خوابیده البته یک دست تراشیده شـده که روی بخش مرتفع صورت کمالالملک بصورت نقش پر رنگ بوسیله آقای ابوالحسن صدیقی حجاری گردیدهاست.
این سازه، تلفیقی میباشد موزون از معماری سنتی و امروزی که به سیرتکاملای نمادین، طاق تویزه و حیاط را در ذهن تداعی میکند.
مصالح به شغل رفته در بنای آرامگاه کمال الملک ، بتون، سنگ، کاشی و … هست
تزیینات مستعمل برای آرامگاه کمال الملک، کاشی معرق میباشد که نقوش آنها بسیار هنرمندانه بر روی سطحهای منحنی نما بهشغل گرفته گردیدهاند و به سمت خط تقارن قوسها این نقوش خرد شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد و خردخیس می شوند.
به گفتهی طراح؛ کاشی معرق، معماری کاشان یعنی محل تولد کمال الملک را یادآور می شود.