به گفته این کارشناس تاریخ ، دستگاه مالى مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد امویان متأثر از نظام مالى مسلمانان در عهد خلفاى اول بود، اما تفاوت هاى بنیادى نیز با آن بعدازظهر داشت. امویان برخلاف اسلام، حکومت متجملانه و پر زرق و برق را جایگزین تشکیلات ساده و آمیخته با معنویت صدر اسلام کردند.
وی بیان داشت : اساس این تغییر و تحول مالی به بهره بنی امیه را برای اولیه بار عثمان بن عفان استارت کرد که با جهت گیری شتاب زده، سعی در ارتقا قدرت مالی و سیاسی امویان داشت.
عبیات یادآور شد : عثمان آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد همیشه در خط مشهایى قدم برمی داشت که هدف اصلى آنها، نگهداری منافع فامیل بنی امیه بود و به تقاضاهاى بى حد و حصر آنها پاسخ مى داد و براى تطبیق با موازین شرعى، بر روى آن اسم «صله رحم» مى گذاشت.
وی با بیان این که خلیفهی سوم به عنوان رهبر جامعهی اسلامی خود را مجاز در کیفیت مصرف درآمد بیت المال میدانست خاطرنشان کرد : او در قبال اعتراض مخالفان چنین برهان میکرد که منصب خلافت و وظایف آن بس سنگین و کمر شکن هست و در عوض جاری ساختن این امور، خود را محق میداند که در بخشی از اموال عمومی رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد به هرگونه که صلاح میداند گشاده دستی نماید و همواره بستگانش را عده ای عیالمند و بی بال معرفی میکرد که نیاز مبرم به کفالت و اعانت دارا هستند و از باب وظیفه دینی بر خود مورد نیاز میداند پایین تیتر صله ارحام به آنها کمک مالی و اقتصادی نماید .
وی خاطر نشان کرد : ولی این تحلیل ها در حق شخصیتهایی همچون مروان بن حکم، هیچگاه نتوانست جامعه خشمگین از نابرابری و ظلم را آرام نگه دارد و تاب آوری مردم شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد روزی به ضرر و زیان خلیفه سوم تمام شد و وی به دلیل همین، ناعدالتی هایش کشته شد.
به گفته این کارشناس تاریخ ، دستگاه مالى مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد امویان متأثر از نظام مالى مسلمانان در عهد خلفاى اول بود، اما تفاوت هاى بنیادى نیز با آن بعدازظهر داشت. امویان برخلاف اسلام، حکومت متجملانه و پر زرق و برق را جایگزین تشکیلات ساده و آمیخته با معنویت صدر اسلام کردند.
وی بیان داشت : اساس این تغییر و تحول مالی به بهره بنی امیه را برای اولیه بار عثمان بن عفان استارت کرد که با جهت گیری شتاب زده، سعی در ارتقا قدرت مالی و سیاسی امویان داشت.
عبیات یادآور شد : عثمان آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد همیشه در خط مشهایى قدم برمی داشت که هدف اصلى آنها، نگهداری منافع فامیل بنی امیه بود و به تقاضاهاى بى حد و حصر آنها پاسخ مى داد و براى تطبیق با موازین شرعى، بر روى آن اسم «صله رحم» مى گذاشت.
وی با بیان این که خلیفهی سوم به عنوان رهبر جامعهی اسلامی خود را مجاز در کیفیت مصرف درآمد بیت المال میدانست خاطرنشان کرد : او در قبال اعتراض مخالفان چنین برهان میکرد که منصب خلافت و وظایف آن بس سنگین و کمر شکن هست و در عوض جاری ساختن این امور، خود را محق میداند که در بخشی از اموال عمومی رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد به هرگونه که صلاح میداند گشاده دستی نماید و همواره بستگانش را عده ای عیالمند و بی بال معرفی میکرد که نیاز مبرم به کفالت و اعانت دارا هستند و از باب وظیفه دینی بر خود مورد نیاز میداند پایین تیتر صله ارحام به آنها کمک مالی و اقتصادی نماید .
وی خاطر نشان کرد : ولی این تحلیل ها در حق شخصیتهایی همچون مروان بن حکم، هیچگاه نتوانست جامعه خشمگین از نابرابری و ظلم را آرام نگه دارد و تاب آوری مردم شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد روزی به ضرر و زیان خلیفه سوم تمام شد و وی به دلیل همین، ناعدالتی هایش کشته شد.